Thaimaan kautta Hong Kongiin sukuloimaan

Reppureissattuamme viisi hektistä päivää Kambodžassa, jatkoimme matkaa takaisin Bangkokiin 26.Marraskuuta. Thaimaasta oli selvästikin kehkeytynyt meille maa, jossa käytiin pyörähtämässä mennen, tullen ja palatessa, lennellessä muihin naapurimaihin. Ajatuksena oli, että olisimme vielä lentäneet tai menneet yöjunalla Chiang Mai’hin, tutkimaan Thaimaata vähän toisesta vinkkelistä, mutta valitettavasti time was running out ja hylkäsimme suunnitelman A. Sen sijaan Antti kannatti parin päivän löhöilyä legendaarisen kuuluisalla Pattayalla, jonne ei ollut kuin 2,5 tunnin automatka Bangkokista. Otimme siispä lentokentältä halvan taxin alle ja lähdimme kohti Pattayaa.

Asustelimme Pattayalla pari yötä Holiday Inn- hotellissa (120€/yö), joka oli todella hyvä ja tyylikäs (voin suositella). Hotelli sijaitsi hyvällä paikalla, merenrantakadulla, parin kilometrin päässä varsinaisesta ultimaattisesta biletysalueesta. Itse Pattayan merenranta ei ole niinkään uitavassa kunnossa, joten hotellimme katolla sijaitseva infinity pool oli loistopaikka viettää pari päivää katsellen merimaisemia ja vilkasta rantabulevardia.

Pattayalla

Pattaya by night

Mäkkäri- always a good choice :D

Olin bongannut heti ensimmäisenä iltana Ladyboy Show'n lähistöltä ja, kun kerran Thaimaassa oltiin, niin pitihän yksi Ladyboy Show päästä näkemään! Kerrottakoon, että mistään epämääräisestä, kyseenalaisesta pimeästä baarista ei ollut kyse, vaan esitys järjestettiin teatterissa. Mieleen tuli jokseenkin euroviisut biisivalinnoista ja vaatteiden glitterimäärästä! Ladyboyt olivat kyllä kauniita ja näyttivät naisilta silikonirintoineen, mutta hetken tyyppejä lähempää katseltua, huomasi kyllä miehiset piirteet ja, jos ei muusta mieheksi tunnistanut niin sitten viimeistään kokoa 45 olevista korkkareista. Esitys oli hauska kokemus! Muutoin tulikin vain löllöttyä hotellin altaalla käytyä iltaisin kiertelemässä ravintoloissa ja bilekaduilla.

Ladyboy Show

allaselämää:)

Täytyy sanoa, että tähän Thaimaan seksiturismi-ilmiöön törmäsi kyllä heti auringon laskeuduttua, kun Thaikkunaiset asettuivat rantabulevardille myytäviksi, kukin omalle penkilleen pitkin bulevardia, jossa miehet kävivät tekemässä kauppaa naisten kanssa pimeässä, palmupuiden alla. Lisäksi vastaan tuli lukematon määrä 60-85-vuotiaita vanhoja möhömahaisia, kännisiä miehiä, kainalossaan nippanappa täysi-ikäinen thaikkunainen. Vastenmielistä! Pattaya on Thaimaan ultimaattinen bilemesta numero uno ja baareja oli jokapaikka täynnä, joissa alkoi elämä heti auringon laskeuduttua. Yhdellä pienelle sivukadulle baareja mahtui monta kymmentä, joten varaa oli, mistä valita, sadoittain! Tietenkin kadut olivat täynnä thaikkutyttöjä että ladyboyta, jotka yrittivät saada turisteja omaan baariinsa, seksibaareja löytyi myös pilvin pimein, kohteena olivat selvästi vanhemmat ’länkkäri’miehet.

Pattayalla tuli mukavasti loikoiltua pari päivää ja siitä lähdimme takaisin Bangkokiin, jossa vietimme viimeiset kaksi yötä. Mitään erikoista ei tullut Bangkokissa tehtyä, vähän kierreltiin lähialueita ja pestiin pyykkiä. Ajatukset olivat jo jokseenkin seuraavassa maassa, nimittäin Hong Kongissa, jonne lensimme 30.Marraskuuta.

Takaisin Bangkokissa

Dragon fruit- mun lempparihedelmä, jota tuli
vedettyä kilokaupalla

Hong Kongissa asustelee enoni perhe, elikkä tutummin ’Kiljusen Herrasväki’, joka on viihtynyt kyseisessä maassa jo 7 vuotta ekspatriaatteina. Ensimmäistä kertaa tuli vierailtua Hong Kongissa vuonna 2016 keväällä, ja samaisella reissulla (yhdistettynä Filippiinien muutaman päivän reissuun), tuli sinetöityä päätös juurikin tästä maailmanympärimatkasta!! Hong Kongin reissua oli odotettu, sillä emme olleet nähneet sukulaisia tai perhettämme melkeen 6 kuukauteen! Hong Kongiin, Tai Po’on, Kiljusen Herrasväen residenssiin saapuminen tuntui siltä, kun olisi kotiin tullut!
Tärkeintä oli tietenkin ehtiä kummityön 10v-synttäreille! Olihan tässä puolivuotta aikasemmin jo lähdetty liikenteeseen, jotta paikalla ollaan sitten varmasti kummitytön merkkipäivänä!

Kummityttömme, Lumia olikin meitä vastassa heidän asuinalueelle saavuttaessa ja oli kutsunut meidät heidän klubitalolleen synttäri-illalliselle, biljardinpeluun ja syömingkien jälkeen alkoikin jo väsy painaa ja tuli simahdettua aika nopeasti, kun pään sai tyynylle asetettua (kiitokset serkkupojalle huoneensa lainasta!).

Kummityttö synttärilahjaa avaamassa

Seuraavana päivänä talon väki lähti töihin ja kouluun, me nukuimme univelkoja pois ja vietimme hidasta aamua, Antti oli jo sitten viime Hong Kong visiitin unelmoinut aamusufeesta Kiljusen Herrasväen takapihalla, ja aamun kruunasi suomalainen aamupala, joka maistui eksoottisen hyvältä näin puolenvuoden tauon jälkeen! Seurana meillä oli kissaveljekset Freddie&George.

Nam!

Ruisleipä maistuu aika hyvältä!

Kauan odotetut sufeet päälle!

Freddie ja George leikkimässä

Lähdimme Antin kanssa metrolla Tai Po’n keskustaan, kävimme tallustelemassa tuttuja katuja pitkin, kävelimme torikatujen läpi, vierailimme yhdessä temppelissä ja päädymme kiertelemään Tai Po’n Wet Marketille. Marketista löytyi lähinnä kaikkea ällöttävää ja kyseenalaista syötävää, ja kaikki kalat ja eläimet myytiin tuoreena, elävinä (mutta kaikki olivat jokseenkin kituvina henkihievereissä pikkulaatikoissaan). Inhottavinta oli kyllä nähdä kilpikonnat, jotka oli kiedottu verkkoon ja niitä oli nipussa päällekkäin kymmenittäin, samoin isot rupikonnat, mutta näin täällä puolen maailmaa! Wet Marketilla kiertelyn jälkeen Antti valitti nälkäänsä, kun taas itse ajattelin, että ei tee mieli syödä koko päivänä!

Tai Po'ssa

Man Mo Temple Garden

Tai Po Wet Marketilla, eläviä rapuja sidottuna ja
myytävänä

Herkullisia rupikonnia..

Elävät kilpikonna parat!

Simpukkaeliöitä

Kananjalkoja

Tai Po’sta lähdimme Hong Kongin keskustaa kohti ja kävimme kävelemässä Statue Square Gardens’in alueella. Päädyimme ottamaan taxin ja lähdimme käymään myöskin Victoria Peakilla, joka jäi viime reissulla sumuisen kelin takia näkemättä. Sieltä aukesivat kauniit näkymät ympäriinsä!

Victoria Peak

Hetken maisemia ihasteltuamme lähdimme alas Peakilta ja hyppäsimme metroon ja Päädyimme Mong Kokin katujen vilinään. Illaksi suuntasimme King’s Park’iin seuraamaan kummitytön rugby try out’eja Peninsula Dragonsiin, jonne hän sai yrittää ensimmäistä kertaa!

Mong Kok

Kummitytön try outit

Viikonlopuksi enoni palautui työreissultaan takaisin Hong Kongiin ja lähdimme porukalla Disneylandiin hurvittelemaan (yksi serkuistani ei päässyt mukaan, kun oli huikeassa 24 Hour Race juoksutapahtumassa mukana juoksemassa). Disneylandissa olikin jouluteema ja illalla Disneylandin jättijoulukuuseen sytytettiin valot ja taivaalta satoi ’lumihiutaleita’. Koko päivä hujahti Disneylandia kierrellessä, olipahan hauska päivä!

Matkalla Disneylandiin

Sunnuntaita vietimme rauhassa Kiljusen Herrasväen kanssa, kävimme Tai Po’ssa lounaalla ja kävelemässä ja vähän ostoksilla. Illalla vietimme pientä Suomi juhlaa, itsenäisyyspäivää jo vähän etukäteen, tarjolla oli suomalaista ruokaa, suomi 100v konvehteja ja Ikean glögiä, jotka upposivat meihin noin vain! NAM! Lisäksi pöydällä paloivat sinivalkoiset kynttilät, jotka Kiljusen Väki oli muuttaessaan tuoneet Suomesta.

Tai Po'n kaduilla

Suomisafkaa ja itsenäisyyspäiväkynttilät!

Maanantaina, 4. Marraskuuta, saattelimme kummitytön kouluun ja lähdimme itse kohti lentokenttää, viimeiselle etapille kohti Japania! Suurkiitokset Kiljusen Herrasväelle, oli ihana nähdä!

~Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever~